www.REJSTRIKY.CZ - seznam rejstříků všech druhů

Návrat na hlavní stranu

Království perníku

Lázeňské okruhy [ Turistická trasa ]

Turistické rozcestí u mostu - sanatorium Bečva 0,1 km - silniční most přes Bečvu 2 km - turistické rozcestí u mostu 4 km - Radost 4,5 km - léčebné sanatorium Janáček 4,8 km - Moravan 5,5 km Zbrašovské aragonitové jeskyně 6 km - rozcestí u mostu 6,3 km

Výběr procházek lázeňským areálem je dán naší chutí a časem, vždy to je putování po asfaltových chodníčcích s možností odpočinku na lavičce, v příjemném parkovém prostředí s řadou průvodních informací o stromech a plastické výzdobě, se zastavením u hlavních pramenů (jejich parametry ujistíme také z textu na místě).
Vycházku začínáme na turistickém rozcestí u lávky (mostu) přes Bečvu - je to kousek od zastávky autobusu na pravém břehu Bečvy a na dohled železniční stanice. Vykročíme po asfaltovém chodníčku proti proudu Bečvy kolem stánku s novinami a sanatoria Bečva - vpravo je lázeňský dům Slovenka a pod ním pramen Gallašův. Míjíme Bečvu, po pravé ruce máme kapli sv. Peregrina (1) a kolem ní stoupá chodníček ke Zbrašovským aragonitovým jeskyním*** (2). Pokračujeme přímo romantickou pohodlnou cestou, vpravo nad námi se zdvihá strmá skalnatá zalesněná stráň, proti nám šumí Bečva. Tuto část sleduje zelená turistická značka - na konci lesa ale uhýbá vpravo do Mariánského údolí, zatímco my pokračujeme stále přímo cestou přes louku k domkům a silnici. Po silnici pak zatočíme vlevo přes most a přejdeme na pravý břeh Bečvy. Proti nám stojí objekt někdejší vápenky, zajímavá technická památka nyní v rekonstrukci na motorest.
Po silnici se dáme vlevo to je jediný méně příjemný úsek cesty. Po pár krocích ale ze silnice odbočuje cesta vlevo k vodě. Jdeme po ní parkem, betonové skelety nám připomenou původní plovárenské kabiny (byly masivní, aby je velká voda nevzala). Procházíme Jurikův pramen podél sportovního areálu - vpravo jsou tenisové kurty a minigolf. Dorazíme zpátky k lávce a vrátíme se na levý břeh Bečvy. Hned za lávkou odbočíme doprava a stále přímo otevřeným terénem přicházíme na rozcestí. Zatočíme vlevo pod lázeňský dům Milena a k léčebně Radost (3). Za Radostí cestou vpravo vystoupáme k silnici a k sanatoriu Janáček. Stále po silnici pak mírně stoupáme k Jurikovu prameni a hned za ním odbočíme komunikací vlevo k sanatoriu Moravan (4). Prochází tudy i červená turistická značka - po ní scházíme hezkou romantickou cestou ke skalní vyhlídce a kolem vchodu do Zbrašovských aragonitových jeskyní zpátky k řece a po asfaltovém chodníčku k výchozímu místu naší vycházky.